Vzdělávací program

 

                                               ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM 

                                "KUTÁLÍ SE CELÝ SVĚT, V POHYBU HO POZNÁM HNED!"                        

ŠVP vychází  z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a byl vytvořen kolektivem pedagogických pracovníků 1. mateřské školy. 

Je rozdělen do pěti integrovaných bloků, které jsou učitelkami rozpracovávány v jednotlivých třídách /s ohledem na složení dětského kolektivu, podle potřeb a zájmů dětí /do třídních vzdělávacích programů, které jsou v souladu se ŠVP.

Ve vzdělávání dětí upřednostňujeme prožitkové učení, rozvíjíme smyslové vnímání jako základ veškerého přirozeného poznávání, denně se věnujeme prevenci vad ve výslovnosti dětí, rozvíjíme jejich komunikační dovednosti, jemnou i hrubou motoriku.

Posláním naší mateřské školy je:

předávat a zprostředkovávat dětem základní životní zkušenosti v přirozeném prostředí vrstevníků cestou výchovy a vzdělávání založené na uspokojování individuálních potřeb a zájmů dětí  a rozvíjet jejich samostatnost, zdravé sebevědomí, sebejistotu a tvořivost.

Cíle:

  • Podporovat duševní pohodu dětí i zaměstnanců.
  • Rozvíjet vzdělávání dětí prostřednictvím vlastních prožitků a praktických zkušeností.
  • Vést dětí ke zdravému životnímu stylu.
  • Zaměřit se na prevenci řečových vad.
  • Vést  děti k osvojování si bezpečného chování při různých situacích v denním
    životě.
     
  • Cíleně vést dětí k přípravě na bezproblémový vstup do základní školy.
  • Vytvářet  u dětí kladný vztah k přírodě.

Projekty využívané při práci ve třídách průběžně:

  • Bezpečná školka.
  • Hrou připravujeme na školu.
  • Zoubky jako perličky.
  • Celé Česko čte dětem.
  • Edukačně-stimulační program pro předškoláky.
  • Ekologické výchova.
  • Prevence řečových vad.

Veškeré snažení všech zaměstnanců směřuje k tomu, aby v naší mateřské škole byly děti i jejich rodiče spokojeni

Obsah vzdělávání:

Integrované bloky vytvořené ve školním vzdělávacím programu se vzájemně propojují  a promítají se do pěti vzdělávacích oblastí a získávají podobu dílčích cílů.   

  1. Biologická oblast / Dítě a jeho tělo/.
  2. Psychologická oblast / Dítě a jeho psychika/.
  3. Interpersonální oblas t/ Dítě a ten druhý/.
  4. Sociálně-kulturníoblast / Dítě a společnost/.
  5. Environmentální oblast /Dítě a svět/.

Průběžné naplňování dílčích cílů v těchto pěti oblastech směřuje k dosahování dílčích kompetencí, které jsou základem pro postupné budování pěti klíčových kompetencí pro předškolní vzdělávání:

  1. Kompetence k učení.
  2. Kompetence k řešení problémů.
  3. Kompetence komunikativní.
  4. Kompetence sociální a personální.
  5. Kompetence činnostní a občanské.

Dne 30. srpna naše mateřská škola reagovala na Výzvu "Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I" a požádala o podporu. S realizací projektu začínáme 3.října 2016.

     VÝZVA ZDE  

Rozhodnutí o poskytnutí dotace - 16.12.2016

     Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování  - Šablony pro MŠ a ZŠ